Płyta „Klucz” zamyka lata dziewięćdziesiąte w karierze Maanamu. Mimo, że największymi przebojami na płycie okazały się piosenki „Miłość od pierwszego spojrzenia” i szalone „Puerto Rico” (świetny teledysk Mariusza Grzegorzka !), to moim zdaniem swoistymi niedocenionymi i przeoczonymi przez większość słuchaczy arcydziełami są utwory „Cela” i „Bezludna wyspa”. Na obu słychać trąbkę wielkiego polskiego artysty – Tomasza Stańki. Szczególnie frapująca jest „Cela”. Kora opowiada w niej swoje doświadczenia z prowadzenia programu telewizyjnego właśnie pod tytułem „Cela”, gdzie spotykała się na rozmowy z prawdziwymi przestępcami. „Cela” to autentyczny głos zbrodniarza. Wyznanie winy.
Płyta „Klucz” to płyta dla prawdziwych smakoszy Maanamu. Kamil Sipowicz
- Bądź ostrożny -
- Cela -
- Agresywne lato -
- Miłość od pierwszego spojrzenia -
- Puerto Rico -
- Klucz -
- Mambo -
- Bezludna wyspa -
- Samotna rzeka -
- Wyjątkowy zimny maj -
- Przystań -